Senin, 17 September 2012

Post X English X Indonesian

Somehow I want to write in using both English and Indonesian, so I start doing so from this post onward, sorry for bad English, since I barely use one after I graduated from senior high school, and majority of Indonesian University student (except one who study on international private university or in English language major) only using English in two ways : reading and listening, so the productive skill (writing and speaking) aren't developed among student, oh you one of them who still using English actively?  I say majority, not all of them, I still using writing skill since I played a lot of online game in international server or in social-network, but as you know, there are only few player using the correct grammar, and not only my grammar, my pronunciation are "fading away" (even though I used to be proud of it) dang it!

Entah kenapa aku ingin menulis menggunakan bahasa Inggris dan Indonesia, jadi aku putuskan memulainya dari post ini dan seterusnya, maaf kalau bahasa Inggrisnya tidak terlalu baik, karena sejak lulus dari SMA, jarang sekali dipakai, selain itu, sebagian besar mahasiswa Indonesia (kecuali yang kuliah di universitas internasional atau jurusan bahasa/sastra Inggris) hanya menggunakan 2 jenis kemampuan berbahasa Inggris: membaca dan mendengar, jadi skill memproduksi (menulis dan berbicara), sama sekali tidak berkembang di kalangan mahasiswa, Oh apakah anda masih menggunakan bahasa Inggris secara aktif? saya kan bilang sebagian besar, bukan semuanya, saya masih menggunakan kemampuan menulis saya, ketika bermain game online atau dalam jejaring sosial, tapi memang hanya sedikit yang menggunakan grammar dengan benar, dan sekarang bukan hanya grammar-ku saja, sekarang pelafalanku juga jadi kabur (tidak jelas) ( walaupun dulu aku sempat membanggakan hal itu) fukou da....!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar